top of page
  • Writer's pictureklinikidinamik

RAWATAN OSTEOARTHRITIS LUTUT

SAKIT LUTUT? LUTUT BERBUNYI KLIK KETIKA SEDANG BERJALAN? LUTUT BENGKAK? SUDAH PERNAH CUBA UBAT TAHAN SAKIT & UBAT SUPPLEMENT UNTUK LUTUT TETAPI TAK JALAN JUGA?


Anda mungkin menghidapi osteoarthritis lutut di mana kuantiti hyaluronic acid semakin berkurangan di dalam sendi lutut sehingga menyebabkan kesukaran untuk bergerak.


Pernah anda dengar tentang suntikan hyaluronic acid ?


Hyaluronic acid berfungsi sebagai sejenis bahan pelincir untuk melancarkan pergerakan sendi. Proses suntikan hyaluronic acid ke dalam lutut ini mengambil masa kurang daripada 10 minit sahaja. Pesakit akan diberikan ubat bius setempat sahaja.


Suntikan hyaluronic acid ini dapat mengurangkan sakit pada sendi dan pesakit tidak perlu bergantung kepada ubat tahan sakit lagi. Rawatan ini juga boleh memanjangkan tempoh untuk menjalani pembedahan untuk menggantikan sendi lutut.


Suntikan platelet rich plasma (PRP) ke dalam sendi lutut merupakan sejenis rawatan regeneratif.


Darah pesakit akan diambil dan plasma akan diasingkan. Plasma ini adalah kaya dengan platelet dan akan disuntik semula kepada lutut yang bermasalah. Plasma ini akan merangsang penyembuhan pada tisu yang radang dan penghasilan tisu yang baru dalam sendi lutut.


Rawatan ini adalah selamat, tidak menyakitkan kerana bius setempat akan diberikan. risiko untuk alahan juga tidak akan berlaku kerana darah pesakit sendiri digunakan.


ADAKAH ANDA MEMPUNYAI GEJALA-GEJALA SEPERTI BERIKUT?


SAKIT LUTUT BUNYI KLIK SEMASA BERGERAK BENGKAK LUTUT SUKAR BERJALAN UBAT TAHAN SAKIT TIDAK MEMBANTU UBAT SUPPLEMENT JUGA TIDAK MEMBANTU


ANDA MUNGKIN MEMPUNYAI OSTEOARTHRITIS (RADANG) LUTUT.


Klinik i-Dinamik menawarkan rawatan suntikan HYALURONIC ACID (HA) dan PLATELET-RICH PLASMA (PRP) bagi sakit Lutut Osteoarthritis dan sakit sendi yang selamat dan sangat efektif.


JOM DAPATKAN KONSULTASI SEKARANG.


Hubungi kami untuk temujanji di whatsapp: www.wasap.my/+60125250089/orthopedik www.wasap.my/+60125250089/orthopedik www.wasap.my/+60125250089/orthopedik 03-3345 3412 03-3345 3412 03-3345 3412


Waktu Operasi :

8.00 pagi sehingga 11.00 malam.


Alamat : No15 ground floor , jalan klang sentral10/ku5, klang sentral Bukit Raja , 41050 klang,Selangor.



22 views0 comments

Comments


bottom of page